På jakt efter vintage-skatter

Efter vad som kan kännas som ett evigt sökande så har jag funnit mig en del skatter, bara den senaste veckan. Jag har varit på två, tillställningar, I guess you'd say? Och eftersom att bloggen fortfarande går i blöjor så har jag inte uppdaterat någonting kring Beyond Retros Garagesale, som var förra helgen. Så jag passar på här, tillsammans med mina fynd från Uppsala Vintagefestival.
 
 
2,5h köande och 1h shopping senare (På Beyond Retro Garagesale) fann jag mig en rosa stickad tröja, exaaakt som jag har velat ha, kanske aning stor och luktar lite väl mycket tant, men det går att ordna! 50 spänn för allt stickat, så jag ordnade mig ett räjält kap! Dessutom köpte jag en svart.. Lackväska? Antar jag att man kan säga. I 40-talsstuk. Tyvärr är den ju svart och gör sig halvtastigt på bild i mörker, så jag tog aldrig riktigt någon bild på denna. Men det kommer väl tids nog.
 
 
Uppsala Vintagemässa må varit ganska litet, men ack så välfyllt. Jag hittade nog minst ett dussin klänningar, men det blev ingenting av med det. Var fruktansvärt nära att kamma hem en pastellblå kavaj med matchande pennkjol i.. Ull antar jag? FRRRUKTANSVÄRT vackra, fast kanske något årtioende för nytt för mig? 60/70 misstänker jag. Kjolen var lite kortare än jag önskade och tyvärr var midjemåttet inte desamma som mitt. Efter det fann jag mig en solgul FANTASTISK klänning som tyvärr var så pass mycket för liten att jag inte ens förmådde mig prova den. SYND! Men som tröst köpte jag mig en solgul nylonscarf för 50 kr och en urtjusig väska, i modell jättestor, precis som scarfen (så dom ser ju inte stora ut tillsammans på bild alls, haha!) för 125 kr!! #fettjävlakap

Kommentarer:

1 Ronja Therese:

skriven

Man blir ju så lycklig när man hittar riktiga fynd! Den där väskan du hittat skulle jag inte ha tackat nej till :D

Kul att du är tillbaka i bloggandet förresten (om det inte bara va jag som tappade bort din förra blogg? :o)

Kommentera här: